Jag säger mitt.

Nu har jag suttit en hel dag med dessa tankar.
Jag måste få ut dem. Jag har funderat och förberett mig.

Nu skrivs det.
Här är allt det jag, idag, vill säga om Sverigedemokraterna.
Allt utan skällsord, hot eller kränkning. Endast det jag behöver säga.

Idag, efter att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen och
har en vågmästarroll, Skriver Aftonbladet så här:

’’Oroliga för islam’’

Som sitt första och viktigaste uppdrag ser Ekeroth den svenska immigrationspolitiken.
Och han är inte ensam, Aftonbladet genomförde i går kväll en enkätundersökning med
de nya riksdagsledamöterna från SD.

Och de allra flesta ser som sitt viktigaste uppdrag att stoppa asyl- och
anhörig­invandringen.

– Vi ser med oro på den framväxt islam har i Sverige precis som
vi såg med oro på den framväxt nazismen och kommunism hade.
Vi vill ha ett västerländskt fritt samhälle. Därför blir det första att stoppa
invandringen och göra om en politik som går ut på integration, säger Kenth Ekeroth.

Han vill stoppa 90 procent av all invandring till Sverige.
De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer,
ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer.

”Morot och piska”

– Det ska ske på frivillig basis med kraftigt höjda återvändarbidrag,
men vi ska också se till att de känner att de inte kan leva som i sina
hemländer här i Sverige. Det ska vara både morot och piska, säger Kent Ekeroth.

Hur många som ska fås att lämna Sverige med denna metod kunde
han i går kväll inte ange. Enligt Ekeroth står muslimers värderingar stick
i stäv med hans begrepp av svenska värderingar.

– Om man tror på islam och följer islam fullt ut –
då kan man inte vara svensk, säger Ekeroth.

Den 29-årige blivande riksdagsledamoten tror att invandringen
på sikt kan leda till inbördeskrig i Sverige.

– Men jag tror fortfarande att vi kan vända det, men
vi måste agera snabbt, säger han. ’’

 

Hur kan det här inte få er mage att dras ihop i en klump?
Vad hände med en sak som kallas för religionsfrihet? Detta är en grundlag.
För ALLA i Sverige, varenda en, hur olika vi än tror.

Muslimers, kristnas och judendomens tro är inte alls så olika varandra.
Och eftersom det är just det det är, tro, hur kan det vara rätt eller fel att ha en?
Hur kan det vara fel att leva efter det som enligt deras tro är rätt?

Hur kan man tycka så illa om något som är så lik dig själv? Det kunde varit du.

Alla religioner och dess skrifter har något som någon uppfattar fel,
vad gör den här för något speciellt så att de förtjänar att behandlas så här?

Sverige är inte styrt av religion och ingen ska bedömas efter den!

 

Så här står det på Sverigedemokraternas hemsida om jämnställdhet:

 

’’ I vårt Sverige är det en självklarhet att män och kvinnor har samma
värde och rättigheter. I vårt Sverige respekterar man det faktum att de flesta
män och kvinnor är olika av naturen och ser det därför inte som ett problem att män
och kvinnor ibland kan ta olika utgångspunkter eller göra olika livsval, så länge dessa
val är frivilliga. I vårt Sverige är alla barn fria att självständigt forma sin
könsidentitet utan inblandning från staten. I vårt Sverige sker anställningar
på basis av kompetens och inte av könstillhörighet. I vårt Sverige finns
det ingen plats för kvinnofientliga religioner och ideologier. I vårt Sverige
skall både män och kvinnor kunna känna sig trygga, respekterade och rättvist behandlade.’’

 

 

Jag tillägger:  ’’ I vårt Sverige skall både män och kvinnor kunna känna
sig trygga, respekterade och rättvist behandlade.’’ – så länge de inte är
homosexuella och vill ingå äktenskap, är invandrare, har en annan tro än
kristendom eller hudfärg.
Hur kan man driva en fråga om jämnställdhet för några? De som passar in?
De som inte är som vi? De som inte hade ett släkte i Sverige på 1600-talet?

Jag står inte ut. Jag tänker: RESTEN DÅ?! Jämnställdhet
har inte med bara kön att göra!
Jämnställdhet är acceptans för alla, varenda människa på denna jord.

(Jag vill också påpeka att det jag nu skrev
är det som JAG ser när jag läser det, ingen annan)

 

Näst sista punkten på denna fråga är den här:

  • Ett utökat stöd till utsatta invandrarkvinnor genom
    en offensiv mot tvångsgiften samt hedersrelaterat och religiöst förtryck.

Då undrar jag…. Hur kan en Sverigedemokrat gå ut med det
ovanstående i media, som dessutom ska sitta i Riksdagen? Vad ljuger de mer om?

Det stod häromdagen på löpsedlarna att Sverigedemokraterna
hade räknat fel i sin budget, om 59 miljarder kronor…
Hur kan ett sådant här parti fortfarande tas seriöst?

Det stod att de hade fel om sina tre kärnfrågor med de
driver dem fortfarande… Varför?

För att rasism ska få finnas kvar oavsett om handlingarna bli verklighet?

 

En av deras punkter är familjepolitiken. Så här skriver de:

’’I vårt Sverige finns inga oönskade barn, där finns en kärleksfull
familj för alla. I vårt Sverige erbjuds föräldrar och barn en genuin trygghet
och friheten att själva forma sin vardag.’’

Dessa fel finner jag i texten:

1. ’’Vårt Sverige’’ – Vilka är det som äger Sverige?
Och vad exakt är vårat Sverige? Hur är Sverige?

2. ’’finns inga oönskade barn’’
-  så länge det inte är ett utländskt barn(?).

3. ’’Kärleksfull familj för alla’’ 
- så länge du inte har två pappor eller två mammor.

4. ’’Friheten att själva forma sin vardag’’
– ( efter Sverigedemokraternas mallar.)

 

Behöver jag verkligen fortsätta? Allt detta är för mig:  
FEL, FEL, FEL!

Det gör ont att ha en anledning till att skriva det här.
Det gör ont att detta är en relevant fråga.

 

Till sist. För jag hinner inte mer ikväll.

Jag önskar att jag hann det men då hade
jag inte kunnat sluta förens i morgon.

 

Så här skriver Sverigedemokraterna om sin integrationspolitik:

 

’’En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringens
omfattning till en nivå som inte är högre än
den i våra grannländer Danmark och Finland.’’

 

Det här är mitt svar på det:

 

27 % av de asylsökande fick 2009 uppehållstillstånd i
första instans.
Detta är en lägre andel än alla
Sveriges nordiska grannländer: i Danmark fick 44 % av
de asylsökande uppehållstillstånd i en första instans,
i Finland 32 % och i Norge 29 %.

 

 

Så jag ber er, som röstade på
Sverigedemokraterna eller delar deras synsätt:

VAKNA! SE! HÖR!

Trackback
RSS 2.0